家族と友達で楽しむミシガンの春夏秋冬
スポンサーサイト

一定期間更新がないため広告を表示しています

| | - | - | - |
Entre Deux Mers 2004

先日お友達と持ち寄りご飯会を開いた。持ち寄った美味しいおかずたちの写真はすっかり撮り忘れたんだけどひやひや飲んだワインだけとりあえず紹介します☆
フランス、ボルドーの白ワインEntre Deux Mers。Deux Mersとあるのはワインを作っている土地が2本の川の間(三角州?)にあるところからついているそう。
香りは洋梨っぽくて、味はまったりすぎず甘すぎず酸味も程よい感じ。全体的に優しくてめだったキャラクターはないんだけどちゃんと味わいがあるのでいわゆる万能選手なワインってイメージでした。ふだん白をあんまり飲まない私もおいしくいただけました♪その日は肉メニューも豚バラ&タン塩のフリルレタス巻きだったからたいした違和感もなく楽しめたし、ダンナ君のグッチョイに感謝したのでした♪♪

We invited our friends for a pot luck party last weekend. Unfortunately we were too busy eating, drinking, and talking to take any photos of the lovely foodひやひやbut here is a wine we had.
This is Entre Deux Mers from Bordeaux, France. Apparently the name "Deux Mers" comes from the fact that the vineyard is located between two rivers (a delta?). The taste was enjoyable even for one like me who mainly drinks red. The aroma is pear-like and the taste round with sufficient freshness; there is no distinct tone or character but isn't watery at all, so I would say this is a versatile wine that matches almost anything. good choice Taishi!
| 17:18 | 飲みもの / drink | comments(2) | trackbacks(0) |
スポンサーサイト
| | - | - | - |
Keiko! 私はあなたのblogが日本語および英語両方にあるほど嬉しい! 私は私の友人の娘にそれを送ってもいいか。 彼女は日本語に恋し、多くを見るために空腹である。 ありがとうの女の子!
| Lily | 2007/04/19 01:08 |
Lily,
ふたつもコメントをくれてありがとう!
お友達の娘さんにも是非ブログを教えてあげてください、大歓迎です。楽しんでくれるといいな。
Thanks so much for leaving not just one but two messages!
And yes, of course you can introduce this blog to your friend's daughter ;) Hope she enjoys it.



| keiko | 2007/04/19 23:35 |









 
この記事のトラックバックURL

http://hintofmagic.jugem.jp/trackback/30